Jakość - Specjaliści finansowi | Integralia

Jakość

pieniądze Współcześni klienci nie cenią jakości. Chodzą po straganach, do hipermarketów i kupują masę rozmaitych produktów. W tym wszystkim często kierują się ceną zapominając starą reguł mówiącą, że to co tanie nie może być dobre. Dotyczy to każdego rodzaju produktów, zarówno rzeczy domowego użytku, jak i artykułów spożywczych. Często jest nawet tak,że tanie pomidory w smaku bardziej przypominają papier niźli prawdziwe pomidory. Oczywiście wszystko to kwestia skali i domowego budżetu. Jeśli jednak stać nas na to, by choć od czasu do czasu kupić produkt lepszej jakości, to nie powinniśmy się nawet zastanawiać. Za przykład możemy wziąć pościel. Ta ze sklepów wielkopowierzchniowych owszem, jest tania, ale uszyta jest z niskiej jakości materiałów, które uczulają i podrażniają skórę. Jeśli jednak zainwestujemy odrobinę więcej (zamiast 30 złotych około 100 złotych?), to możemy kupić pościel satynową, która jest antyalergiczna i w której sen jest prawdziwie błogim odpoczynkiem.

Klient musi być szanowany, ponieważ żaden wielki producent czy sprzedawca nie może sobie pozwolić na utratę klientów, ponieważ za tym bardzo szybko nadchodzi nic innego jak bankructwo, co okazuje się być wielką tragedią. Klientów jest bardzo wiele rodzajów, a co za tym idzie oczywiście każdy z nich posiada zupełnie inne gusta i jednoznacznie jest w stanie prosić sprzedawcę o zupełnie inne dobra, które w konsekwencji będą w stanie całkowicie go zaspokoić. Oczywiście równie dobrze klienci mogą żądać lepszych warunków, co również często się spotyka. Jeżeli klient składa bardzo wielkie zamówienie to potrafi negocjować lepszych cen, co w pojedynczych produktach nie przyniesie zbyt wielkich zysków, ale jeżeli będziemy mieli do czynienia z wielkimi zamówieniami, to nawet kilka procent rabatu może się okazać bardzo wielką gratką, o którą naprawdę warto się starać. Ostatnimi czasy rabaty na zakupy stały się bardzo wielkim chwytem reklamowym, który mało tego, że przynosi o wiele więcej klientów, to jednoznacznie podnosi nasze obroty i zarobki.

Tak się jakoś utarło w świecie, że sprzedawca zawsze musi słuchać klienta i nigdy nie może niczego zanegować. Ale musimy wiedzieć, że klient nie zawsze ma rację. Mało tego - klient zazwyczaj racji nie ma, ale niestety klient gardzi pracownikami sklepu, uważa że jest od nich leszy i często idzie do sklepu z zamiarem zrobienia awantury. Musimy wiedzieć, że nie sprzedawca jest winien tego, że sprzęt jaki kupujemy bywa awaryjny. Sprzedawca nie ma bowiem wpływu na to, jaki towar zalega na sklepowych półkach. Kiedy zaczynają się, kłopoty ze sprzętem, to najczęściej klient obwinia sprzedawcę, który akurat najmniej winy w tym wszystkim ponosi. Wszelkie uwagi reklamacyjne i same pretensje należy kierować do producenta. Jeśli są problemy z naprawami gwarancyjnymi, to osoba najbardziej kompetentna do pomocy będzie rzecznik praw konsumenta. To do niego powinniśmy chodzić celem wyjaśnienia komplikacji. Sprzedawcę zostawmy w spokoju, to tylko pracownik sklepu.

Popularne

  • ubezpieczenie z funduszem inwestycyjnym

    Polowanie na najlepsze okazje, czyli jak kupić tanio podczas wyprzedaży sezonowych. Każda kobieta p…

  • Straty w marketach

    Polowanie na najlepsze okazje, czyli jak kupić tanio podczas wyprzedaży sezonowych. Każda kobieta p…

Polecamy