Ekspedientka - Specjaliści finansowi | Integralia

Ekspedientka

pieniądze Często w sklepach trochę gorszych jakościowo, możemy mieć do czynienia z bardzo dziwną obsługą. Czasami zdarza się, że obsługuje nas bardzo ciekawska pani ekspedientka. To pozostałości zachowań jeszcze z czasów socjalizmu w Polsce. Wtedy sprzedawczynie wiedziały wszystko o swoich klientach. Dzisiaj strasznie takiego zachowania nie lubimy. Nie chcemy, żeby pani ekspedientka zadawała nam jakieś pytania dotyczące naszego życia, życia innych ludzi czy żeby pytała o towary jakie kupujemy. Jednak często się zdarza, że na takie kobiety właśnie trafiamy. Jeśli stanowcze odezwanie z naszej strony w niczym nie pomoże, trzeba zmienić sklep, w którym kupujemy. Takie kobiety bardzo trudno zmienić. Ich plotkarska natura nie może znieść, że ktoś nie chce się z nimi dzielić swoimi wiadomościami i może będą chciały się odegrać, podając jakiś nieświeży produkt. Zwłaszcza jeśli zwrócimy im na to uwagę. Z takimi kobietami często nie można wygrać, więc czasami łatwiej po prostu zmienić miejsce robienia zakupów. Obsługa w sklepach takich jak markety czy inne pomniejsze sklepy samoobsługowe jest praktyczna, zarówno dla nas, klientów, jak i dla ludzi pracujących w takim sklepie. Ale nas interesuje nasza korzyść, więc na tym się skupimy w tym wywodzie. Pozytywne jest to, że mamy dużo czasu do namysłu, nie pogania nas następny klient stojący za nami. Mamy czas – a to ważne, jeśli nie jesteśmy zdecydowani, jaki artykuł chcemy wybrać. Poza tym w każdej chwili może nam się przypomnieć produkt, który chcieliśmy kupić a pominęliśmy go i z powodzeniem, spokojnie możemy wrócić i w każdej chwili dorzucić go do koszyka.

Rywalizacja nie zawsze jest uczciwa pomiędzy wielkim i małym Sklepy spożywcze to miejsce w którym codziennie robią swoje zakupy tysięcy osób w Polsce jak i na całym świecie. Zadaniem tych sklepów jest dostarczanie codziennie pożywienia tym które zdecydują się je kupić a ze ludzie musza jeść aby żyć wiec przyszłość takich sklepów jest raczej pewna. Jedynym zagrożeniem jest konkurencja na rynku tych sklepów ze strony dyskontów, super i hiper marketów. Duże sklepy przyciągają klientów rudnego rodzajem promocji również reklamami które są roznoszone po miastach i rozdawane klientom na mieście, również sklepy tego typu maga sobie pozwolić na obniżenia cen różnych towarów ponieważ jest ich na to stać w przeciwieństwie do mniejszych sklepów i sklepików które są często prywatnym interesem rodzinnym. Wszystkie te czynniki sprawiają ze sklepy mniejsze mają mniejsze szanse na pozyskanie klientów w porównaniu z wielkimi sklepami. Ich szansa jest zaistnienie np. pomiędzy blokami mieszkańcy bloków Nielubią daleko chodzić po zakupy więc jeżeli będą mieli blisko sklep prawdopodobnie wybiera go na miejsce swoich zakupów.

Niektórzy pamiętają jeszcze sklepiki ze swojego dzieciństwa. Były to niezwykle urocze małe sklepy, w których można było znaleźć dosłownie wszystko, czego tylko potrzebowaliśmy. Było w nich bardzo ciasno i brakowało miejsca, gdy weszło kilka osób, ale niewątpliwie miały w sobie coś bardzo interesującego. Dzisiaj już tylko w niewielu miejscach zostały sklepiki tego typu. Większość sklepów nie jest już przyjazna dla klientów. Traktuje się ich przedmiotowo, nie nawiązujemy już także więzi ze sprzedawcą, zupełnie nie interesuje nas, czym on się zajmuje, jak mija mu dzień. Kiedyś było zupełnie inaczej. To sprzedawca wiedział wszystko o wszystkich, słuchał opowieści, a nawet doradzał. Wydaje się to dzisiaj dziwne, bo nasz styl życia zmienił się diametralnie i do sklepu wchodzimy dzisiaj już tylko po to, żeby zrobić zakupy i nic więcej nas nie interesuje. I chociaż moda na małe urocze sklepiki minęła, to zostało nam jeszcze wspomnienie tych ciekawych czasów.

Popularne

  • Inne

     Pieniądze nie są najważniejsze, tą metodą kierują się ludzie inwestujący w dzieła sztuki i proje…

  • Molochy handlowe

     Pieniądze nie są najważniejsze, tą metodą kierują się ludzie inwestujący w dzieła sztuki i proje…

Polecamy